tisdag 30 augusti 2011

Turist i egen stad. Statyerna på hotell Avalon

Den 7 juli beskrev jag statyerna som man kan se från gatan på hotell Avalon vid Kungsportsplatsen. Många har undrat hur man gör för att närmare kunna betrakta statyerna utan att behöva betala för en hotellövernattning. Svaret är att man kan gå till Röhsska muséet. Å andra sidan kan man se föremål från Röhsska muséet på hotell Avalon fram till den 30 september. Förvirrande? Vänta bara...livet är fullt av förvirrande överraskningar.


Här står jag bredvid hästen med lampan. Det är jag som är iklädd en smart terrariegrön sommarjacka från Filippo Lami, pikétröja från Hilfiger och klassiska polochinos från Ralph Lauren. Det är hästen som har vita strumpor. Ser jag inte glad ut?

Här ser ni hästen med lampan i butiken på Röhsska muséet. Framför hästen står jag. Ni kan tänka er hur förvånad jag blev att se den där. I handen håller jag ett mycket viktigt papper.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar